۲۵ راه برای افزایش فروش آنلاین

25 راه برای افزایش فروش آنلاین

افزایش فروش آنلاین هدف اصلی تعداد زیادی از کسب و کار ها است.اینکه شما یک کسب و کار کوچک خانگی را اداره می کنید،یا اینکه برای یکی از غول های تجارت الکترونیکی مثل آمازون کار می کنید،افزایش فروش از طریق کانال های آنلاین،شبیه به پرتاب توپ بولینگ است ، بسیار ساده به نظر می رسد اما در واقعیت اینطور نیست.

افزایش فروش آنلاین
خوشبختانه دهها روش برای افزایش فروش آنلاین وجود دارد که بسیاری از آنها را می توانید به سرعت بعد از خواندن این مقاله اجرا کنید.بعضی از نکات این آموزش بر روی استراتژی های خاصی که شما می توانید آنها را پیاده سازی کنید تمرکز دارد و بعضی از این نکات نیز عمومی تر هستند.
در این مقاله من به ۲۵ استراتژی خواهم پرداخت که به وسیله این استراتژی ها بتوانید کالاهای فیزیکی یا خدمات آنلاین خود را بفروشید.

۱- در فروش خود صادق باشید

این نکته ممکن است کاملا واضح به نظر برسد ، اما عجیب است که تعداد خیلی زیادی سایت وجود دارند که محصولاتی را با ادعاهایی در مورد این محصولات ارائه می کنند اما امکان پرداخت نقدی ندارند.
صداقت نه تنها برای شهرت کسب و کار شما، بلکه باعث افزایش اعتماد به برند شما نیز می شود.

ادعاهایی را که نمی توانید اثبات کنید،در سایتتان بیان نکنید و از اغراق بیش از حد دوری کنید چرا که مصرف کنندگان به شدت روی فریب دادنشان به وسیله تکنیک های بازاریابی حساس هستند، بنابراین در تمامی قسمتهای سایت و فرایند فروش خود صادقانه و رو راست عمل کنید،از صفحه اصلی سایت گرفته تا متن هایی که در ایمیل های تبلیغاتی به مصرف کنندگان ارسال می کنید.

افزایش فروش آنلاین در فروش خود صادق باشید

این بیلبورد تبلیغاتی ادعا داشت که خوردن گوشت احتمال ابتلا به بیماری قلبی و سرطان را بالا می برد
این بیلبورد به دلیل ادعای غیر قابل اثبات در سال ۲۰۱۳ توسط سازمان استاندارد تبلیغات آمریکا جمع آوری شد.

این قاعده در مورد اینکه شما بعنوان یک کسب و کار چه جایگاه و موقعیتی دارید نیز صدق می کند. آیا تا بحال به سایتهایی مراجعه کرده اید که به نظر می رسد توسط یک یا دو نفر اداره می شود اما به گونه ای خود را معرفی می کنند که انگار یک برند چند ملیتی هستند. این عدم صداقت نه تنها صاحب کسب و کار را ساده لوح جلوه می دهد،بلکه به اعتبار برند نیز آسیب می رساند.اگر یک کسب و کار کوچک هستید به آن افتخار کنید و بندانید که بسیاری از کاربران امروزه به دلیل دسترسی به خدمات اختصاصی تر که کسب و کارهای کوچک ارائه می کنند،به شرکت های کوچک تر روی اورده اند. سعی نکنید چیزی باشید که نیستید.

۲- با افزونه های تبلیغاتی کلیک بیشتری کسب کنید

اگر شما کالا یا خدماتی را به صورت آنلاین می فروشید ، ابزارهای تبلیغاتی (در AdWords و Bing در دسترس هستند) به سادگی این ویژگی را در اختیار شما قرار می دهند که با تبلیغات وسیع تر بیشتر دیده شده و کلیک بیشتری را دریافت کنید.بدون اینکه هزینه اضافی پرداخت کنید سرعت تبلیغ و دریافت کلیک سایتتان را افزایش می دهید .

افزایش فروش آنلاین افزونه های تبلیغاتی

در مثال بالا لینک به عینک آفتابی زنانه و عینک آفتابی مردانه به افرادی که به دنبال خرید یک عینک Ray-Ban هستند امکان کلیک بر روی دسته خاص مورد نیازشان را می دهد.این باعث می شود در مسیر فرایند خرید صرفه جویی شود و مشتری بالقوه با طی لینکهای کمتر دقیقا به همان چیزی که می خواهد ، آسانتر و سریع تر دست پیدا کند (بنابراین آنها به سایت شما می آیند به جای آنکه به سایت رقبایتان بروند).

۳- با نمایش نظرات و اعتماد مشتریان از برندتان،خودنمایی کنید

در محیط رسانه های اجتماعی امروز ، هیچ چیز از فیدبک یا بازخورد مشتری اهمیت بیشتری ندارد.

این به این معنی است که توصیفات و رضایت مشتریان می تواند یکی از ارزشمندترین و قدرتمند ترین ابزارها را در اختیار شما قرار دهد.

توصیه نامه یا Testimonials مشتریان یک ابزار بسیار قوی برای افزایش فروش آنلاین و جلب اعتماد مشتری است.

افزایش فروش آنلاین با نمایش نظرات مشتریان
به طرز قابل توجهی نمایش نظرات گروهی از مشتریان راضی بسیار موثرتر از متنهایی است که بهترین نویسندگان محتوا نوشته باشند.بنابراین مطمئن شوید که احساسات ، توصیفات و نظرات مشتریان در مورد برند شما به خوبی دیده می شود. این موارد می تواند در صفحات محصول ، صفحات لندینگ ، صفحه قیمت گذاری و یا حتی در صفحه اصلی شما نمایش داده شود.
نمایش سیگنالهای اعتماد مشتریان راهی عالی برای افزایش فروش آنلاین است ، چرا که باعث درک بهتری از برند شما در ذهن افراد می شود و می تواند به تردیدهای آنها قبل از ارتباط و خرید از شما غلبه کند.
اگر کسب و کار شما دارای نمادهای نشان دهنده اعتبار (چیزی شبیه به نماد الکترونیکی یا حتی گواهینامه های کسب و کار مانند جواز کسب اصناف و …) است هر یک از این نشان ها سیگنال اعتماد در ذهن مخاطب ایجاد می کنند بنابراین آنها را در مکانی از سایت در دید کاربر قرار دهید.اگر یک لیست از مشتری های رضایتمند دارید ، اطمینان حاصل کنید که نظراتشان به خوبی دیده می شود چرا که نظرات و توصیفات مشتری قدرتمند هستند.

۴- در مشتری احساس نیاز ایجاد کنید

این خیلی مهم است که شما به طور شفاف و صادقانه در مورد خودتان و آنچه که ارائه می کنید با مشتری سخن بگویید ، اما هیچ محدودیتی در ایجاد احساس نیاز در مشتری برای ترغیب به خرید از شما وجود ندارد.

افزایش فروش آنلاین با ایجاد احساس نیاز در مشتری

تصویر بالا مربوط به فروشگاه آمازون است که به کاربر می گوید تنها دو عدد از این محصول در انبار باقی مانده است – سریعا سفارش دهید

بسیاری از مصرف کنندگان به پیشنهادهایی ویژه که انگیزه و احساس نیاز در آنها ایجاد می کنند (از پیشنهادهایی در قالب خرید در مدت محدود تا محصولاتی با تعداد یا نسخه محدود) پاسخ مثبت می دهند. اگرچه که راه های ایجاد احساس نیاز در مشتری به اندازه تعداد محصولاتی که می توانید بصورت آنلاین بفروشید زیاد و متنوع است اما بعضی از استراتژی ها ممکن است موثر تر از سایر راهها برای این کار باشد. بعنوان مثال حتی اگر شما نمی توانید یک محصول با تعداد و نسخه محدود را ارائه کنید، شاید بتوانید از طریق ارائه امتیازاتی از قبیل حمل و نقل رایگان یا تخفیف،انگیزه مالی برای مشتریان بالقوه ایجاد کنید.
در AdWord می توانید با استفاده از سفارشی سازی کردن تبلیغ، شمارش معکوس را در یک پیشنهاد فروش با مدت محدود نمایش دهید:

افزایش فروش آنلاین با تخفیفات مدت محدود

ایجاد احساس نیاز یک روش عالی برای افزایش فروش آنلاین است پس با این تفاسیر تصمیم بگیرید که با کدام روش احساس ضرورت در ذهن مشتری ایجاد کنید.

۵- گارانتی بازگشت وجه بی قید و شرط پیشنهاد کنید

بیشتر اوقات یکی از مهمترین فاکتور ها که باعث انصراف مشتری از خرید می شود،عدم اعتماد و پیشگیری از ضرر کردن است.بیشتر اوقات نیز این عدم اعتماد ناشی از احتمال ضرر و زیان اقتصادی بوده و منطقی است.

چرا کسی باید به شما اعتماد کند و چرا باید محصولات شما را خریداری کند؟

اگر محصولی که می خرند کار نکند یا با آنچه که در سایت دیده اند و مشخصات و توضیحات ارائه شده توسط شما متفاوت باشد چه اتفاقی برای پول از دست رفته شان می افتد؟با وجود ترس از ضرر و زیان ، حتی خریدها و مبالغ کوچک هم می توانند باعث انصراف از خرید مصرف کنندگان شوند ، بنابراین از ابتدا با ارائه ضمانت بازگشت وجه بی قید و شرط بر این ترس و بی اعتمادی غلبه کنید.

افزایش فروش آنلاین با ضمانت بازگشت وجه

هرچه ریسک بیشتری را نسبت به تصمیم خرید مشتری از بین ببرید،احتمال خرید از شما بیشتر خواهد بود بنابراین هرچیزی را که می تواند باعث عدم اعتماد به شما و محصولتان شود از بین ببرید.

۶- گزینه های کمتری را به مشتری ارائه دهید! (تناقض انتخاب)

برای بسیاری از کسب و کارها ، این مفهوم غیر قابل تصور است.مطمئنا ارائه محصولات بیشتر راهی عالی برای افزایش فروش است! نه ، لزوما اینطور نیست. در حقیقت در بسیاری از موارد ، گزینه ها و انتخاب های بیشتر می تواند منجر به دو دلی و تردید در تصمیم گیری مشتری شود که به نوبه خود منجر به از دست رفتن فروش خواهد شد.

افزایش فروش آنلاین انتخاب ها را کاهش دهید

تصویر فوق مساله تناقض انتخاب را در فروش نشان می دهد،انتخاب بیشتر باعث تردید مشتری و در نتیجه کاهش فروش می شود.

اگر طیف گسترده ای از محصولات را دارید ساختار صفحات یا محصول خود را به گونه ای ایجاد کنید که تا حد امکان گزینه های کمی را به بازدیدکنندگان نمایش دهد.این کار باعث می شود بازدید کننده از تردید بین ده ها محصول دور بماند. این کار می تواند با قرار دادن محصولات در دسته بندی های محدودتر انجام شود که باعث سهولت بیشتری برای بازدیدکنندگان می شود یا می توانید تاکید بیشتری روی نمایش و فروش برخی محصولات داشته باشید. به یاد داشته باشید هرچه انتخاب های بیشتری را به مشتری ارائه دهید احتمال پرِش (Bounce) و رفتن مشتری به جای دیگر بالا می رود.

۷- مخاطبان خود را در فیسبوک مورد هدف قرار دهید

(به دلیل حجم پایین استفاده کاربران ایرانی از فیسبوک ،تاثیر این مورد چندان دلچسب نخواهد بود)
یکی از بهترین راه ها برای افزایش فروش آنلاین استفاده از داده هایی است که در مورد مشتریان فعلی خود دارید تا افراد بیشتری مانند آنها را جذب کنید.

فیسبوک به شما این امکان را می دهد تا مخاطبان خود را مورد هدف قرار دهید

افزایش فروش آنلاین جذب مخاطبان در فیسبوک

مخاطبان هدف در فیسبوک در واقع کاربرانی هستند که ویژگی ها ، رفتارها و فعالیت های مشتریان بانک اطلاعاتی شما را به اشتراک می گذارند.شما داده های بانک اطلاعاتی خود را در فیسبوک بارگذاری می کنید،سپس داده ها و اطلاعات مربوط به کاربران را بعنوان منبع تعریف می کنید تا بر اساس معیارهایی که ایجاد کرده اید کاربران هدف خود را پیدا کنید. همچنین می توانید از داده های نصب اپلیکیشن ها نیز برای رسیدن به مخاطبان هدف کمک بگیرید. این یک روش عالی است زیرا به شما این امکان را می دهد تا با حداقل تلاش مخاطبان هدف خود را افزایش داده و با تبلیغات بسیار هدفمند کاربران فیسبوک را که بسیار شبیه به مشتریان فعلی شما هستند جلب کنید.

۸- فرایند پرداخت را ساده سازی کنید

به گفته Business Insider (وبسایت خبری آمریکایی در زمینه تجارت و اخبار فناوری) تنها در یک سال اخیر کالاهای آنلاین به ارزش تقریبی ۴ تریلیون دلار در بخش سفارشات تکمیل نشده و ناقص وجود دارد که ۶۳% از آنها پتانسیل بازیابی و تکمیل سفارش را داشته است.این یک آمار واقعا عجیب و نگران کننده است و نشان می دهد که ساده سازی فرایند خرید و پرداخت چقدر مهم است.

افزایش فروش آنلاین با ساده سازی فرایند پرداخت

علاوه بر تجربه کاربر از فرایند خرید و پرداخت شما،کاهش مراحل و ساده سازی فرایند پرداخت،می تواند تاثیر زیادی در نرخ تبدیل (Conversation Rate) سایت شما داشته باشد. همانطور که شما تلاش می کنید استفاده و مرور سایت خود را برای بازدید کنندگان آسانتر کنید، باید فرایند خرید محصولی که به مشتریان ارائه می کنید را نیز ساده سازی کنید.
مراحل غیر ضروری را در فرایند ثبت سفارش که می تواند نرخ تبدیل سایت را کاهش دهد حذف کنید.

از قسمت های غیر ضروری در فرم ها رد شوید و به بعد از فرایند ثبت سفارش موکول کنید.

۹- تا حد امکان گزینه های پرداخت امکان پذیر را اراده دهید

(این قسمت بیشتر برای سایتهای چند زبانه و یا چند ملیتی که با کاربران خارج از ایران در ارتباط است فعال است اما راههای پرداخت مختلف برای ایرانیان نیز در دسترس است و خیلی از بانکها خدمات کیف پول الکترونیکی ارائه می کنند.)
خب کسب و کار شما کارت اعتباری قبول می کند.

کیف پول پرداخت گوگل چطور (Google Wallet)؟یا پرداخت اپل (ApplePay)؟در مورد Strip چطور؟WePay؟

افزایش فروش آنلاین با پرداخت کیف الکترونیکی

مصرف کنندگان امروزه از لحاظ نحوه پرداخت انتخاب های بیشتری نسبت به گذشته دارند و ممکن است بعضی ها ترجیح دهند از شیوه پرداخت خاصی استفاده کنند. با ارائه گزینه های بیشتر برای پرداخت ، از جمله سرویس های پرداخت جدید روی موبایل که به طور چشمگیری محبوبیتشان بالا می رود،شما می توانید آسان تر از مشتریان خود پول بگیرید. مطمئنا این کار می تواند یک درد سر برای بهینه سازی سایت (و فرایند پرداخت) شما باشد اما انجام این کار یک روش عالی برای افزایش فروش آنلاین است

به خصوص اگر سایت شما دارای ترافیک ورودی قوی از تلفن های همراه باشد.

۱۰- بر روی کیفیت تصاویر محصولات تمرکز کنید

بر اساس داده های آماری شیوه پذیرایی یک غذا در حس مشتری نسبت به طعم آن غذا بسیار تاثیرگذار است.

با توجه به اهمیت ظاهر در رابطه با چگونگی درک چیزها ، می توان دریافت که عکاسی با کیفیت از محصول،تاثیر مشابهی بر روی مشتریان شما خواهد گذاشت .

افزایش فروش آنلاین با عکاسی با کیفیت محصولات

صرف نظر از آنچه که شما می فروشید آنچه که کاربر از محصول شما می بیند تنها عکس است پس سعی کنید بهترین دید ممکن را به کاربر از کیفیت محصولتان بدهید.از ارائه تصاویر کوچک و با نور کم و تصاویری که در اتاق و خانه خود می گیرید دوری کنید.همچنین سعی کنید برای محصول بیش از یک تصویر درج کنید و از زوایای مختلف محصول عکسهایی را به مخاطب ارائه کنید تا دید کاملی از تمام زوایای محصولتان داشته باشد.

مردم دوست دارند قبل از خرید علی الخصوص خرید آنلاین ، تمام جوانب محصول را بسنجند.

۱۱- از صفحات فرود یا لندینگ خود خلاص شوید

این قسمت به این معنی نیست که من شما را به حذف صفحات فرود غیر ضروری تشویق می کنم ، بلکه به این معناست که با بهینه سازی تبلیغات آنلاین خود می توانید خیلی سریعتر مصرف کنندگان را جذب کنید.

کمپین های Call-Only در فیسبوک و AdWords نمونه ای عالی از حذف صفحات فرود سنتی است که ارتباط خیلی بیشتری را با کاربر برقرار می کند. اکثر مردم نمی خواهند چندین دقیقه از وقتشان را صرف مرور یک صفحه از سایت با دستگاه تلفن همراه خود کنند ، آنها به سادگی می خواهند با تجارت و کسب و کار شما ارتباط برقرار کنند.

افزایش فروش آنلاین با دکمه تماس سریع

با استفاده از تبلیغات Call-Only ، دستیابی به شما و کسب و کارتان آسان تر می شود و در نهایت منجر به افزایش حجم تماس با بیزنس شما که یکی از با ارزش ترین دستاوردهای سایت در راه افزایش فروش انلاین است می شود.

کسانی که با شما تماس می گیرند عملا از شما می خواهند تا چیزی به انها بفروشید.

(می توانید بدون تبلیغات گوگل و فیسبوک نیز در قسمت متا دسکریپشن محصولات لینک تماس ایجاد کنید)

۱۲- تبلیغات Gmail را امتحان کنید

در نهایت پس از سال ها ، داخل و خارج از نسخه بتا، تبلیغات Gmail برای همه در دسترس است و می توان گفت که این روش تبلیغی،یک ابزار جالب برای افزایش فروش آنلاین است.

افزایش فروش آنلاین با تبلیغات جیمیل

اگر شما تا الان موفق به جذب مشتریانی که در حال جستجو در موتورهای جستجو و یا شبکه های اجتماعی بوده اند شده اید ، چرا فراتر نروید و زمانی که آنها در حال مشاهده صندوق ورودی ایمیل خود هستند با آنها مواجه نشوید؟یکی از موثرترین راههای استفاده از تبلیغات Gmail ، هدف قرار دادن کلمات کلیدی رقبا است.افرادی که در بازار محصولات رقبای شما هستند،در حال دریافت ایمیلهایی از رقبای شما هستند که در آن نام برند و شرایط کاری آنها ذکر شده است.با هدف قرار دادن این شرایط یکسان شما می توانید در صندوق ورودی این کاربران خودنمایی کنید و امیدوار باشید که ذهنیت کاربر را تغییر و به سمت خودتان معطوف کنید.

۱۳- به طور مداوم در کمپین ها و سایت خود پیام هدفمند ارسال کنید

آیا تا به حال بر روی یک تبلیغ PPC (پرداخت به ازای کلیک) که توجه شما را جلب کرده باشد کلیک کرده اید؟آیا تا به حال پیش آمده یکی از همین تبلیغات به صفحه فرود بی ربط و یا صفحه اصلی یک سایت (بد و بدتر) منتقل شوید؟آیا از این گونه سایتها خرید هم کرده اید؟احتمالا نه!.

افزایش فروش آنلاین با نمایش پیامهای هدفمند

اگر کاربر برای مشاهده یک محصول یا خدمات خاص بر روی تبلیغ شما کلیک کند ، صفحه ای که نمایش داده می شود باید در مورد آن محصول یا خدمات خاص باشد نه یک دسته بندی مرتبط ، نه یک پیشنهاد تخفیف ویژه برای یک محصول دیگر ، فقط و فقط در مورد همان محصول که کاربر می خواهد. اطمینان حاصل کنید که تبلیغات PPC ، کمپین ها و صفحات مربوط به این کمپینها و تبلیغات با هم مرتبط هستند . ارتباط محصول با تبلیغ آن ، تاثیر مستقیم روی افزایش فروش آنلاین دارد.

۱۴- به تمام سوال ها و ابهام ها پاسخ دهید

یکی از خطرناکترین اشتباهاتی که ممکن است در فرایند فروش آنلاین به آن دچار شوید این است که تصور کنید کاربران از محصول ، خدمات یا حتی فروشگاه شما شناخت و اطلاعات کاملی دارند و نیاز به توضیح بیشتری نیست.بسیاری از شرکت ها تصور می کنند که مشتریان علم کامل از محصولاتشان دارند بنابراین مشتریان خود را با سوالهای بی جواب و ابهامات زیاد در مورد محصول و خدمات و برندشان رها می کنند که این اشتباه بر روی میزان فروش آنلاین تاثیر منفی می گذارد.

هر سوالی را که تصور می کنید در مورد محصولتان برای مشتریان وجود داشته باشد در صفحات محصولتان پاسخ دهید.همچنین هر ابهام و شکی که در مورد آفر و پیشنهادهای فروش شما وجود دارد پیشگیری کنید و قبل از آن که مشتری نسبت به شما بدبین شود برطرف کنید.

ممکن است نشدنی به نظر بیاید اما این نکته را به یاد داشته باشید :

با دادن اطلاعات غیر ضروری کاربر را آزار ندهید ، دقیقا همان اطلاعاتی را به کاربر بدهید که برای تصمیم گیری بهتر به آن نیاز دارد.

این کار یک تمرین عالی برای نوشتن محتوای خوب و با کیفیت است.

تمرکز خود را روی مشتری و نیازهای او بگذارید نه اینکه فقط از برند خودتان تعریف کنید.

۱۵- هر چقدر که میتوانید هدیه رایگان بدهید

مردم عاشق اجناس رایگان هستند و هرچه اجناس بیشتری را به صورت رایگان هدیه دهید مشتریان بالقوه نسبت به شما و برندتان اعتقاد بیشتری پیدا می کنند و این موضوع می تواند منجر به افزایش فروش آنلاین شود.

افزایش فروش آنلاین با هدیه رایگان محصول

محصولات و تخفیفات فعلی خود را بررسی کنید. آیا می توانید چیزی را به صورت رایگان هدیه دهید؟

اگر در کار تجارت و فروش نرم افزار هستید ، انجام این کار ساده است ، ارائه نسخه آزمایشی و محدود نرم افزارتان به صورت رایگان. حتی اگر نمی توانید محصول رایگانی را به مشتری بدهید ، می توانید  پیشنهادهایی از قبیل عضویت Vip با مدت محدود ، تخفیف یکی بخر دو تا ببر! (two-for-one offer) و دیگر طرح های تشویقی به کاربر بدهید. دادن هدایای رایگان فقط برای این نیست که کاربران نسبت به شما و برندتان اعتقاد پیدا کنند، بلکه این یک راه عالی برای وسوسه کردن کاربران به خرید بیشتر از شما نیز هست.

۱۶- قسمتی را برای نمایش اطلاعات اشخاص خریدار بسازید

اگر تا کنون به گزینه های در دسترس برای تبلیغ کنندگان در فیسبوک توجه کرده باشید ، مشاهده کرده اید که می شود در فیسبوک کاربران را به طور خاص مورد هدف قرار داد. تبلیغ کنندگان می توانند کاربران را بر اساس فیلمهایی که منتشر می کنند، اطلاعات محل تحصیلشان و دانشگاهی که از آن مدرک گرفته اند ، جایی که قصد دارند برای تعطیلات بروند و دیگر تمایلات شخصی شان مورد هدف قرار دهند . هرچه مشتریان ایده ال خود را بهتر بشناسید ، می توانید به نیازهای آنها پاسخ مناسب تری بدهید. سعی کنید هر روز اطلاعات دقیق تری را از خریداران خود به دست آورید.

۱۷- ساختار قیمت گذاری را بهینه کنید

وقتی به رستوران می روید گزینه مناسب این است که یک غذای میان رده از لحاظ قیمت را انتخاب کنید.

دلیلش این است که اکثر رستوران ها با بکارگیری روانشناسی ،مشتریان را به سمت غذاهای میان رده سوق می دهند.

اکثر ما در رستوران ارزانترین و گرانترین غذا را سفارش نمی دهیم و غذاهای با قیمت متوسط سفارش می دهیم.

این تکنیک با عنوان قیمت گذاری طعمه یا Decoy Pricing شناخته می شود.

همین تکنیک را می توان برای افزایش فروش آنلاین با ساختارهای قیمت گذاری استفاده کرد.

افزایش فروش آنلاین با قیمت گذاری طعمه

با افزودن گزینه سوم بعنوان طعمه در ساختار قیمت گذاری تان ، می توانید مردم را به سمت محصول میان رده تان هدایت کنید محصولی که میخواهید واقعا به فروش بالایی برسد. با این حال ممکن است بعضی افراد تمایل به خرید محصول گران تر داشته باشند که اگر کاربری محصول طعمه گرانقیمت را بخرد یک پاداش دریافت کرده اید،در غیر اینصورت به سراغ محصول میان رده خواهد رفت که در این شرایط شما به هدف خود یعنی فروش محصول میان رده دست می یابید.

بسیاری از شرکت ها با بکارگیری همین اصل روانشناسی (که به آن اثر فریب گر یا Decoy effect نیز می گویند) ما را به خرید محصولی که می خواهند به فروش برسد سوق می دهند.

۱۸- یک پیشنهاد پاپ آپ Opt-In/Opt-Up به سایت اضافه کنید

اگر به دنبال افزایش فروش به صورت خرده فروشی هستید ، قابلیت های پیشنهاد های opt-in را نادیده نگیرید ، این اعلان ها باعث ترغیب کاربر به عضویت در خبرنامه ، لیست ایمیل یا برنامه های شما می شود. استفاده از پیشنهادهای Opt-In نه تنها مخاطبان بانک اطلاعاتی شما را افزایش می دهد (این اطلاعات جمع آوری شده برای تبلیغات در آینده بسیار مفید است) بلکه در زمانی کوتاه باعث افزایش فروش آنلاین نیز می شود.

افزایش فروش آنلاین با پاپ آپ Opt-In

مشتریان احتمالی شما در آینده که در مورد خرید از شما مردد هستند ممکن است با یک پیشنهاد خوب مثل حمل و نقل رایگان یا ۱۰ درصد تخفیف اولین سفارش خود به صورت پاپ آپ Opt-In متقاعد به خرید از شما شوند ، حتی اگر در آن لحظه نیز کاربر شما مخالف خرید از شما و ثبت سفارش باشد ، شما می توانید به وسیله پاپ آپ Opt-In اطلاعاتش را در بانک اطلاعاتی خود ذخیره کنید ، در آینده می توانید با ارسال پیامهای دعوت و تبلیغات کاربر را ترغیب کنید به سایت شما بر گردد و ثبت سفارش کند.

هنگام راه اندازی پیشنهاد Opt-In تمام اجزا و محل نمایش آن را تست کنید تا به بالاترین حد بازدهی برسید .

با راه اندازی تستهای مختلف A/B بررسی کنید کدام یک از پیشنهادهای Opt-In ثبت نام موفق بیشتری را داشته است.

برای لحظه ای که کاربر قصد خروج از سایت شما را دارد یک پاپ طراحی کنید تا قبل از خروج نمایش داده شود . هر چه تعداد افرادی که در خبرنامه یا گروه های شما عضو هستند بیشتر باشد ، امکان افزایش فروش آنلاین شما در آینده بیشتر است.

۱۹- افزایش فروش آنلاین با بهینه سازی نسخه موبایل

تعداد کسب و کارهای آنلاین با نسخه موبایل ضعیف از لحاظ طراحی و بهینه سازی به طرز عجیبی زیاد است.

در حال حاضر میزان جستجو و مرور با مویابل ،جستجو و مرور با دسکتاپ را تحت الشعاع قرار داده است.

اگر نمی خواهید فروش خود را از دست بدهید خیلی مهم است که نسخه موبایل سایت خود را هم بهینه کنید نه اینکه فقط بر روی نسخه دسکتاپ تمرکز کنید.
تا جایی که امکان دارد فرایند بازدید و خرید محصولاتتان را برای کاربران موبایلتان آسان کنید.

این کار می تواند از بازنگری در فرایند پرداخت و ثبت سفارش تا حتی طراحی یک نسخه سایت جداگانه برای موبایل باشد. نمونه هایی از وبسایتهای موفق ایرانی و خارجی را در نسخه دسکتاپ و موبایل ببینید و ایده بگیرید (سایتهایی مثل آمازون و …)افزایش فروش آنلاین با بهینه سازی نسخه موبایلپیمایش و هدایت کاربر (ناوبری یا Navigation) در سایت ، یکی از مهمترین عناصر یک طراحی خوب و کاربر پسند و بهینه شده برای موبایل است. هر چه بازدید کنندگان آنچه که می خواهند را در سایت شما سخت تر پیدا کنند، اینکه در آینده سایت شما را رها کرده و به سمت رقبایتان بروند احتمال بیشتری دارد. صفحات سایت باید در موبایل خیلی سریع و در لحظه باز شوند و ناوبری سایت باید پویا و بسیار با هوش عمل کند و کاربر را به سمت محصول دلخواه هدایت کند. سوالات و اطلاعات زیادی از کاربر طلب نکنید و فقط اطلاعاتی از کاربر بگیرید که برای فروش احتمالی در آینده ضروری است (ایمیل یا شماره موبایل و …) . به کاربران اجازه بدهید بعدا و حتی با دستگاه دیگری به سایت شما و سبد خریدشان برگردند ، توقع نداشته باشید که کاربر موبایل در اولین بازدید از سایت و محصولات شما تبدیل به مشتری شده و سفارش ثبت کند به احتمال خیلی زیاد این اتفاق نخواهد افتاد اما اگر فرایند بازگشت به سایت و مشاهده سبد خرید از بازدید قبلی را برای کاربر فراهم کنید احتمالا و با دعوت نامه های بعدی این اتفاق (ثبت سفارش) خواهد افتاد.
به بازدید کنندگان موبایلی خود فکر کنید و هر کاری که ممکن است فرایند خرید را برای آنها آسان کند انجام بدهید.

مطالعه بیشتر درباره بهینه سازی سایت

۲۰- بعد از خرید مشتری ، با ارسال ایمیلهای پیگیری سفارش، مشتری را شگفت زده کنید

یکی از مهمترین دلایلی که باعث ایجاد مشتری وفادار برای سایت شما می شود ، قیمت کالا نیست (چرا که معمولا قیمت کالا بسیار رقابتی است)، بلکه تمرکز شما بر روی خدمات به مشتری و پیگیری سفارشاتشان است. در سایتهای موفق ، هر زمان که یک سفارش جدید ثبت می شود ، پیامی حاوی مشخصات پیگیری سفارش یا پیوندی به محصولات مرتبط که ممکن است کاربر به آنها علاقه مند باشد و … به ایمیل مشتری ارسال می شود. در پیگیری های سفارش مشتری می توان پیامهایی در قالب درخواست نظرسنجی و بازخورد در مورد خرید از سایت به مشتری ارسال کرد ، همچنین مشتری از این طریق می تواند در صورت داشتن سوالی در خصوص محصول و سفارش خود با پشتیبانی سایت در ارتباط باشد.

مجموعه این پیگیری ها باعث می شود مشتری تجربه خوبی نسبت به خرید از سایت شما داشته باشد.

افزایش فروش آنلاین با پیگیری سفارشات

مشتریان خود را به محض اینکه پرداخت محصول را انجام دادند فراموش نکنید و به یاد داشته باشید که هرچه توجه بیشتری به مشتری های قبلی خود بکنید احتمال اینکه به مشتری وفادار برند و سایت شما تبدیل شوند بالاتر می رود و از طرفی این مشتریان می توانند به مبلغان سایت شما بین دوستان و آشنایان خود تبدیل شوند. وقتی یک مشتری محصولی از شما می خرد ، پیشنهاد محصول رایگان دیگری به او بدهید (شماره ۱۵ را دوباره بخوانید).

سعی کنید سفارش دهندگان را در شبکه های اجتماعی جذب و با آنها صحبت کنید.

ایمیلی حاوی پیشنهاداتی با تفکر ایجاد انگیزه خرید مجدد برای مشتری ارسال کنید .

کاری کنید مشتری بفهمد برای شما با ارزش است ، به حفظ ارتباط فکر کنید نه معامله .

۲۱- ارزش پیشنهادی محصول یا خدمات خود را به مشتری نمایش دهید (Value Proposition)

خیلی از شرکت ها با تمرکز بر روی خودشان ، فروش و زمان را از دست می دهند.

به یاد داشته باشید که مشتریان فقط برای رفع نیازشان خرید می کنند نه چیز دیگری.

واقعیت دیگر این است که اکثریت آنها به شما و برند شما هیچ اهمیتی نمی دهند و فقط به این توجه می کنند که محصول شما چطور نیازشان را رفع می کند. به همین دلیل است که ارزش محصول یا خدمات شما باید در فرایند بازاریابی ، تبلیغات و محتوا نویسی تمامی قسمت های سایت شما در مرکز توجه قرار داشته باشد.

افزایش فروش آنلاین با نمایش ارزش پیشنهادی

در اصل ارزش پیشنهادی اصلی ترین دلیل خرید مشتری از شماست نه رقبایتان.

به طور کلی ارزش پیشنهادی را می توان به سه بخش اصلی تقسیم کرد:

  • مرتبط بودن : بیان کنید که محصول / خدمات شما چگونه نیاز مشتری را رفع می کند.
  • ارزش قابل اندازه گیری : سودهای خاصی که محصول / خدمات شما ارائه می کند.
  • وجه تمایز : چرا مشتریان باید از شما خرید کنند ، نه شرکت رقیب؟

وقتی ارزش گذاری در این سه مولفه تقسیم بندی شود ، می توان فهمید که چرا باید ارزش گذاری در تمامی قسمتهای فروشگاه از پیامهای تبلیغاتی به کاربران گرفته تا ایمیل کمپینهای بازاریابی در مرکز توجه باشد. پس به این جنبه از محصولات بیشتر توجه کنید.

به صفحات فرود و قسمتهای مختلف فروش نگاه کنید ، آیا ارزش پیشنهادی سریع و ساده دیده می شود؟

اگر اینطور نیست بهتر است دست به کار شده و هر چیزی که با فرایند قیمت گذاری شما در ارتباط است را ویرایش کنید. هر چه ارزش پیشنهادی محصول خود را واضح تر و قابل درک تر بیان کنید ، میزان فروش بیشتری کسب خواهید کرد.

۲۲- برای کمپین های تبلیغاتی از صدای مشتری استفاده کنید (VOC یا Voice Of Customer)

صدای مشتری یک تکنیک تحقیق در بازار است که فروشگاه را با نیازها ، خواسته ها ، انتظارات و ترس های مشتری همسو می کند و با یک پیام ویژه او را هدف قرار می دهد.

این پروسه اغلب شامل الفاظ و اصطلاحاتی است که توسط خود مشتریان در طول تحیقیقات مورد استفاده قرار می گیرد.

فرض کنید در مرحله تحقیق روی طیفی از مصرف کنندگان متوجه می شوید مشکلات مشترکی در استفاده از گوشی تلفن همراه دارند : خالی شدن سریع باتری ، آنتن دهی ضعیف و …

استفاده از این الفاظ در کمپینها منجر به افزایش فروش آنلاین و مشتریان ایده ال می گردد.

“تحلیل صدای مشتری یا VOC یک روش تحقیق در بازار است که بر روی خواسته های مشتری متمرکز است و بعد از بدست آوردن خواسته های مشتری آنها را اولویت بندی کرده و می توان از این طریق با کلمات دقیق مطابق خواسته های مشتری،صفحات فرود یا کمپینهای حرفه ای تری ایجاد کرد.”

۲۳- بهترین مسیرهای تبدیل و ورودی را تعیین کنید (Attribution and Conversion Paths)

گاهی اوقات حس می کنید همه چیز را درست انجام داده اید اما نرخ تبدیل سایت به شدت پایین و تاسف آور است، دلیل این است که نمی دانید چه زمانی و از کجا بیشترین تبدیل اتفاق می افتد.

در صورت پایین بودن نرخ تبدیل اولین کاری که باید انجام دهید این است که به مدلهای آنالیزی نگاه کنید.

افزایش فروش آنلاین با تعیین مسیر تبدیل

یکی از بخشهای استراتژی بازاریابی شما که تاثیر زیادی در فروش آنلاین دارد توجه به نرخ تبدیل و مسیرها است.

بعنوان مثال شاید جستجوی ارگانیک کانال خوبی برای تبدیل بازدید کننده به مشتری نباشد ، اما افرادی که ابتدا شما را از طریق جستجوی ارگانیک دیده و سپس یک تبلیغ در شبکه های اجتماعی از شما ببینند بیشتر شبیه مشتری باشند که به هدف شما یعنی فروش منجر می شود.

در این صورت شما باید بازاریابی محتوا را بیشتر کرده و مقداری پول برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی هزینه کنید.

۲۴- با مشتریان بالقوه خود در شبکه های اجتماعی صحبت کنید

ارتباط با مشتریان بالقوه از طریق شبکه های اجتماعی یک ابزار قدرتمند در جذب فروش بیشتر است که توسط بسیاری از مشاغل مورد غفلت واقع می شود چرا که تصور می کنند تاثیر ناچیزی در فروش دارد ، در حالی که این یک روش عالی برای افزایش رضایت مشتری ، شناساندن برند و در نتیجه فروش است.

افزایش فروش آنلاین با ارتباط با مشتریان در شبکه های اجتماعی

به این فکر کنید که شما در شبکه اجتماعی به طور مثال در اینستاگرام یک برند،  کامنت می گذارید و آن برند شخصا جواب شما را می دهد.

این کار چه تاثیری در احساس شما نسبت به آن برند دارد؟

مطمئنا به طرز قابل توجی احساس و نگاه بهتر و مطلوب تری نسبت به آن خواهید داشت.

ارائه پاسخهای سریع و صادقانه به سوالات مشتریان بالقوه در مورد برند و محصولات شما، یک روش عالی برای افزایش فروش است ، هرچه مشتریان بالقوه احساس و درک بهتری نسبت به شما و برندتان داشته باشند تمایلشان به خرید از شما بیشتر می شود. این کار همچنین باعث فیدبک و بازخورد ناخواسته از کاربران در شبکه های اجتماعی می شود که تاثیر خوبی بر روی موتورهای جستجو دارد (سوشال سیگنال یکی از مهمترین راهکارها برای بهبود رتبه در نتایج جستجو و کسب بازدید کننده و فروش بیشتر است).

۲۵- از بازاریابی مجدد بعنوان راه میانبر برای افزایش فروش استفاده کنید (Remarketing)

مهم نسیت که شما در حال اجرای یک کمپین PPC (پرداخت به ازای کلیک) یا یک کمپین تبلیغاتی در شبکه اجتماعی هستید ، پیشروی در دیجیتال مارکتینگ به زمان ، پول و تلاش نیاز دارد.

اگر از بازاریابی مجدد استفاده نکنید هرگز نمی توانید مشتریان بالقوه را به خریدار تبدیل کنید.

چه در حال بازاریابی محتوا باشید یا یک تخفیف فروش خاص با زمان محدود ارائه کنید ، احتمالا بازاریابی مجدد موثرترین روش برای افزایش فروش آنلاین است. بازاریابی مجدد نه تنها شما و برندتان را در راس توجه و حافظه مشتریان بالقوه نگه می دارد ، بلکه این امکان را فراهم می کند که از طریق فرصتهایی که در آینده به وجود می آید به خریدار تبدیل شوند. با توجه به بازدید و مرور مشتری که در حال حاضر معمولا در طی یک یا دو روز و چند دستگاه مثل تلفن همراه و کامپیوتر انجام می شود ، بازاریابی مجدد این امکان را به مصرف کنندگان می دهد که در هر کجا و هر زمان دیگری که خواستند بتوانند خرید کنند. (ممکن است یک کاربر محصولی را امروز به سبد خرید اضافه کرده و پرداخت نکند ، از طریق بازاریابی مجدد می توان این سفارشات ناقص را تکمیل کرد.)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *