راه های افزایش بازدید سایت

راه های افزایش بازدید سایت

اگر از یک بازاریاب یا صاحب کسب و کار بپرسید به چه چیزی در جهان علاقه دارد، احتمالا خواهد گفت “مشتری بیشتر“.اما چگونه می توان تعداد مشتریان یک بیزنس را افزایش داد؟ با افزایش بازدید سایت آن کسب و کار.

راه های زیادی برای افزایش ترافیک سایت وجود دارد که در این مقاله به تعدادی از آنها اشاره خواهم کرد.
افزایش بازدید سایت

۱- افزایش بازدید با تبلیغات

تبلیغات اولین و ساده ترین راهکار برای افزایش بازدید سایت است که برای این منظور می توان از تبلیغات در نتایج جستجو (Adwords) ، تبلیغات در شبکه های اجتماعی (Social Media Advertising) و نمایش تبلیغات در سایتهای مختلف مانند یک بنر استفاده کرد.

این راهکار ساده و زود بازده اما غیر رایگان و هزینه بر است بنابراین استراتژی و هدف خود را از تبلیغات تعیین کنید. فقط به دنبال افزایش ترافیک سایت خود هستید یا هدف از تبلیغات، افزایش نرخ تبدیل سایت است.

شیوه های تبلیغاتی که امتحان می کنید را آنالیز کرده و ه کدام که نتیجه بهتری برای هدف اصلی شما داشت را ادامه دهید.

اگر مطمئن هستید که افزایش بازدید منجر به افزایش فروش سایت و افزایش نرخ تبدیل می شود باید بخشی از استراتژی تبلیغاتی خود را به کلمات کلیدی سنگین با قصد تجاری اختصاص دهید.رقابت در این کلمات کلیدی می تواند بسیار سخت و گران قیمت باشد اما افزایش فروش می تواند سرمایه گذاری تبلیغاتی شما را باز گرداند و ارزشش را دارد.

۲- فعالیت در شبکه های اجتماعی

این اشتباه است که تصور کنید اگ محتوای خوب تولید کنید کاربر آن را پیدا می کند و به سایت شما می آید،شما باید در شبکه های اجتماعی و تمامی کانال های ارتباطی که امکان ارتباط با کاربر وجود داردفعال باشید و محتوایتان را به دید مخاطبان بیشتری برسانید.

یکی از بهترین راه ها برای افزایش بازدید سایت استفاده از کانال های شبکه های اجتماعی برای تبلیغ مطالب سایت است.

شبکه های اجتماعی فعال در ایران عبارتند از تلگرام (به دلیل فیلتر شدن ریزش کاربر زیادی داشته است و توصیه نمی شود) ، توییتر (برای عناوین و لینک های کوتاه و جذابو وسوسه انگیز ایده ال است) ، اینستاگرام (در حال حاضر فعال ترین سوشال در ایران است) و لینکدین است.

۳- در محتوا نویسی محدود نیستید

علیرغم تصور برخی از مدیران سایتها، هیچ فورمول جادویی در بازاریابی محتوا وجود ندارد

محتواهایتان را ساختارهای مختلف،با طول متفاوت، در قالب پست و اخبارهای کوتاه،محتواهای طولانی،به همراه فیلم و اینفوگرافیک و داده های مختلف منتشر کنید تا حداکثر تاثیرگذاری و شانس دیده شدن را داشته باشید.

۴- عناوین جذاب بنویسید

عنوان مهمترین قسمت مطالب سایت است. حتی بهترین و جامع ترین مطالب را هم که منتشر کنید، اگر عنوان جذابی نداشته باشند شانس بازدید و دیده شدن و کلیک شدن در نتایج جستجو نخواهند داشت، پس قبل از انتشار محتوا،مفصل روی عنوان فکر کنید.

عنوان جذاب یعنی شانس کلیک بیشتر و به عبارت دیگر یعنی افزایش ترافیک سایت.

استاد نوشتن عنوان شوید

برای این منظور چند عنوان جذاب که به ذهنتان می رسد را برای محتوای نوشته شده در نظر بگیرید و سپس از میان این عناوین، جذاب ترین آن ها را انتخاب کرده و بر روی آن تمرکز کنید.

مقاله من در مورد چگونه یک عنوان سئوی خوب بنویسم؟ را بخوانید.

۵- به سئوی صفحات بپردازید

سئو یک فرایند مداوم و غیر قابل توقف در سایت است و نباید از آن غافل شد.

بهینه سازی یک صفحه در طول زمان باید مرتبا انجام شود تا به افزایش بازدید سایت ارگانیک را به همراه داشته باشد پس

  • از خاصیت Alt برای تصاویر درون صفحه به درستی استفاده کنید تا شانس مرتبط بودن بیشتری را رشته های جستجوی کاربران کسب کنید.
  • سعی کنید برای محتواهای جدید لینک سازی داخلی ایجاد کنید.
  • توضیحات متا می تواند دید کلی از محتوای صفحه به کاربر در صفحه نتایج جستجو بدهد پس توضیحات خوب و مفیدی بنویسید.

برای مطالعه بیشتر در مورد بهینه سازی سایت کلیک کنید.

۶- کلمات کلیدی طولانی را مورد هدف قرار دهید

آیا کلمات کلیدی سنگین و محبوب را پوشش داده اید؟اگر بله حال باید به سراغ کلمات کلیدی طولانی بروید. کلمات کلیدی طولانی بیشتر جستجوهای کاربران را به خود اختصاص می دهند، بنابراین اگر بخشی از روند سئو و تبلیغات خود را به این کلمات کلیدی طولانی اختصاص ندهید، یان حجم وسیع از جستجو و بازدید را از دست می دهید.

در ضمن این نکته را باید در نظر داشت که کلمات کلیدی طولانی تر معمولا سختی کمتری دارند بنابراین راحت تر می توان در این کلمات کلیدی طولانی رتبه های بالا در نتایج جستجو کسب کرد پس از آن غافل نشوید.

۷- ترافیک ارجاعی سایت را افزایش دهید

به جای اینکه تلاش کنید سایت های دیگر را ترغیب کنید به شما لینک بدهند (که کاری سخت و زمانبر است)، محتواهای با ارزش و جذابی بنویسید که سایت های دیگر به آن رجوع کنند.

ترافیک ارجاعی (Referral Traffic) یکی از با کیفیت ترین و با ارزش ترین شیوه های افزایش ترافیک سایت است

آیا تا به حال دیده اید ویکیپدیا  برای دریافت لینک، در سایتی تبلیغ کند؟مسلما خیر اما با این حال بیش از یک میلیون و دویست هزار سایت مختلف به ویکیپدیا لینک داده اند و در حقیقت منبع محتوایشان را به ویکیپدیا ارجاع داده اند، دلیل این امر محتواهای فراوان و جامع ویکیپدیا است.سعی کنید محتواهای انحصاری، غیر تکراری، کامل و با ارزش بنویسید.

۸- در لینکدین محتوا منتشر کنید

می توان گفت لینکدین دیگر تنها ابزاری برای کاریابی نیست و می توان از آن بهره های دیگر نیز برد.

بزرگترین شبکه اجتماعی تخصصی جهان، در حال حاضر یک بستر ارزشمند برای انتشار محتوا و دیده شدن توسط افراد متخصص است پس سعی کنید به طور مرتب در لینکدین محتواهای با کیفیت ارسال کنید.

ارسال محتوا در لینکدین افزایش بازدید سایت و ازفایش دیده شدن حساب کاربری برند شما را به همراه دارد خصوصا اگر تعداد دنبال کننده زیادی نیز داشته باشید.

۹- کدهای نشانه گذاری Schema را به کار بگیرید

زبان نشانه گذاری اسکیما (Schema Markup Language) یک ابزار عالی برای نشانه گذاری محتواهای سایت است تا ربات های موتورهای جستجو بهتر و راحت تر صفحات سایت را بررسی و ایندکس کنند.کدهای اسکیما به تنهایی بر روی سئو و بازدید سایت اثر نمی گذارند بلکه با ارائه ساختارهای قابل فهم برای رباتهای موتورهای جستجو،باعث می شوند تا محتوای سایت شما به صورت ساختارهای غنی (Rich Snippets) در نتایج جستجو تبدیل شوند که این اتفاق می تواند نرخ کلیک سایت شما را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

منظور از Rich Snippets یا محتوای غنی،داده های ساختار یافته (Structured data) و با معنا در صفحه است که توسط ربات جستجوگر شناسایی شده و در نتایج جستجو با شکلهای مختلف از جمله نظرات ستاره دار،بازبینی کاربران و … نمایش داده می شود.

افزایش ترافیک با نوشتن rich snippets

۱۰- افزایش ترافیک سایت با لینک سازی داخلی

قدرت لینک سازی سایت تنها با در نظر گرفتن تعداد بک لینک هایی که از سایتهای مختلف گرفته مشخص نمی شود و نحوه لینک سازی داخلی سایت نیز به شدت اثر گذار است.

هنگام ایجاد و انتشار محتوا در سایت، چنانچه محتوای جدید با محتواهای قبلی مرتبط بود، حتما از لینک سازی داخلی استفاده کنید؛ این کار نه تنها باعث بهبود سئوی سایت شما می شود، بلکه تجربه بهتری را به کاربر و بازدید کننده شما می دهد چرا که محتواهای مرتبط را به راحتی می تواند ببیند بنابراین در سایت شما می ماند و صفحات دیگر را نیز کلیک می کند و امکان بازگشت کاربر در آینده به سایت شما نیز بیشتر خواهد شد.

۱۱- با پیشرو های صنعت و تخصص خود مصاحبه کنید

مصاحبه علمی فقط مختص افراد خیلی بزرگ نیست و می توان از افراد پیشرو در هر تخصص نیز مصاحبه گرفت.

با ارسال پیام از طریق ایمیل یا دیگر درگاه های ارتباطی به رهبران و پیشروهای صنعت و کسب و کار خودتان، آنها را دعوت به مصاحبه کنید و مصاحبه آنها را در سایت خود منتشر کنید.

این کار نه تنها با دیده شدن نام این افراد برند و پیشرو، باعث افزایش ترافیک سایت می شود، بلکه این افراد نیز به احتمال زیاد محتوای مصاحبه منتشر شده در سایت شما را به اشتراک گذاشته و دامنه دیده شدن سایت شما را چند برابر می کنند.

۱۲- بازاریابی ایمیل را فراموش نکنید (ایمیل مارکتینگ)

امروزه بسیاری از کسب و کارها برای جذب مشتری بر روی بازاریابی محتوا متمرکز شده و روش های سنتی را رها کرده اند.

بازاریابی از طریق ایمیل یک ابزار قدرتمند است که چنانچه به شیوه ای درست انجام شود می تواند به طرز چشمگیری در بر روی افزایش ترافیک سایت تاثیر داشته باشد. تنها نکته ای که لازم است رعایت شود این است که نباید با ارسال ایمیل های متعدد کاربر را بمباران نمود و تنها مواردی را که احتمال می رود در جذب یک کاربر موثر باشد ارسال کنید. بعنوان مثال برای کاربرانی که قبلا از شما محصولی خریداری کرده اند، ایمیلی درباره محصول جدیدتان یا محصولات مرتبط ارسال کرده و کاربر را دعوت به بازدید از سایت کنید.

 

این پست ادامه دارد …

منبع: wordstream.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *